Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



tirsdag 29. desember 2009

2009 er snart historie.....

Det er faktisk i skrivende stund...ca 50 timer igjen av 2009...og da er det på tide å se tilbake på dette året å opp sumere det. Og jeg kan trygt si at 2009 startet ganske vondt...caro. Og jeg behøver vel ikke skrive så mye mere om akkurat det. For jeg har skrevet ganske mye om det på bloggen min. Og de siste dager har tema også hvert fremme.

Jeg husker en som sa til meg etter å ha lest bloggen at det virker som caro virklig ligger dypt i hjertet ditt..og jeg tenkte at du skulle bare vist hvor dypt. Det er kanskje noen der ute som synes at det har hvert mye om caro....og at han henger hardt igjen. Jeg har til å med hvert rasende på de som ikke synes at caro var bra nok fordi han var en omplasserings hund. (nei jeg fleiper ikke) fått vite at den jobben caro og jeg gjorde sammen ikke er verdt en dritt fordi man ikke kan måle det man har fått til, i noe som synes for andre.....som en lp titel ol.

De som er meg nærmest har sagt at de har kjempe respekt for den jobben jeg har gjordt med caro, og at jeg aldri skal glemme det. Problemet er bare at jeg har en stygg tendens i å sette mine mål, og kun være bra nok når andre sier at jeg er bra nok...jeg har latt andre få lov til å styre mitt selv bilde. Jeg har gitt fra meg makta over eget liv. Den tiden er over......og det er noe caro lærte meg...han lærte meg mye.

Jeg skal dele med dere en hemlighet....jeg tror ikke jeg har skrevet det her før....og det er følgende...Hadde jeg ikke hatt lex...ville det ikke funnets noen Jimmy lengre......for jeg hadde en avtale med caro som jeg måtte bryte...nemlig at jeg skulle vi skulle reise til de evig grønne engene sammen. Så da skjønner dere kanskje hvor hardt caro sitter i hjerte mitt. Hvorfor jeg er det noen vil kalde hårsår når det gjelder caro og hva vi fikk til eller "ikke" fikk til.

Jeg at folk ikke vil synes at min kunnskap er bra nok fordi jeg ikke har resultater å vise til...*ler* so what? Jeg kommer til å starte mitt eget firam..ta min egen skjebne i egne hender...Jeg veit hva jeg kan og jeg ser at jeg har en bredde kunskap på adferd hos hund som ikke de fleste på mitt nivå har....jeg veit at jeg ikke er på nivå med sverre kirkemo....eller de andre hunde ekspertene har..men jeg veit at jeg puster de i nakken og det skal jeg fortsette å gjøre. Om jeg tar dem igjen er en helt annen sak..men jeg skal fortsette å puste dem i nakken. :)

Jeg er en faiter på godt å vondt...har jeg bestemt meg for noe så gjøre jeg det. Jeg har fått høre av flere at jeg er flink med hund, flink til å lese hund....og jeg har hjulpet mange med å løse det de sliter med. Og det forteller meg at jeg er på rett vei.

Mulig det jeg skriver nå vil virker litt sånn høy på pære opplegg..mere ment som en okej, da for de mene det...jeg bruker ikke mere energi på å ikke nå mine drømmer å mål på å høre på de som ikke mener jeg er bra nok. Hvorfor skal jeg bruke mere energi på dem? Da er det bedre å bruke energien på seg selv og dermed ha mere krefter til nå de mål og drømmer en har satt seg. Og ikke minst..bruke energi på de som vil deg vel...som heier på deg og virkelig ønsker at du skal lykkes...for jeg veit at de også finnes der ute..og til dere..jeg er gla for at dere finnes og er i mitt liv...dere er en god støtte og den stemmen jeg trenger når andres negative stemmer for litt for mye oppmerksomhet...håper jeg har gleden av å få høre dem i mange, mange, mange år til. Jeg setter stor pris på dere og bytter dere ikke bort for noe her i verden...dere veit hvem dere er :)

Skal innrømmet at det er litt skummelt å starte eget firma...reklamere for seg selv...noe jeg ikke er særlig god på....og brått så blir fall høyden så stor agitt... Men det er noe i det ordtaket den som intett våger intett vinner ;9 så da får man bare hoppe ut i det og sørger for at man ikke klatere høyere opp en at man greier å lande sånn nogenlunde på beina ;)

Jeg har noen forhåpninger om 2010..og det er at jeg for noen "jobber", at jeg får lån slik at jeg kan flytte, og hvis jeg får det til..bli testleder på fa. Veit at det var ett av målene mine å fjord også...men vi prøver igjen.

Når det gjelder lex er 2010 satt av til å få i hovedsak opprykk til klasse 2 til sommern og kl 3 i løpet av året. Så for tiden vise om det går den veien. Nå er vi meldt på i flateby hallen..og det jeg skal ha fokus på der er arbeids oppgavene mine. Ikke ha fokus på poeng og opprykk....det er sekundert. Det er 12 år siden jeg var i konk ringen sist så jeg vill nok si at konk i flateby er deby i konk ringen. Og målet mitt er å unngå 0...resten blir en bonus. (og det er vansklig for ett konkuranse menneske som meg å si ;)).

Det er isekaldt ute...og det er ikke mye igjen av året hvor jeg skulle ha debutert med lex...hvor ett par ting skulle hvert gjordt..endt på en annen måte, men det gjorde det ikke. Men det gjør ikke noe...bare å flytte på målene sine det ;)

Og til deg der ute...ikke bry deg om de som forteller deg at du ikke er bra nok, ikke kan nå dine drømmer å mål, ikke la de ta fra deg makten og styringa over DITT liv. Det er bare en som kan bestemme hvilken vei livet ditt skal ta...du og bare du ;)

Er mulig det kommer ett siste innlegg.....kommer anpå hva morgen dagen bringer....så ha en fin aften...og hvis det ikke kommer flere innlegg...til alle kjente og ukjente...takk for året 2009...vi ses i 2010 som er året for nye sjangser og muligheter :)

Ingen kommentarer: