Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



søndag 3. mai 2009

Påsken del 1.

Jeg har skrevet ett innlegg før om min påske ferie, for å gjenta litt, da det er en stund siden påsken så ble den tilbrakt på en gård i degernes sammen med famillien Eikrem og dyra. De har noen dyr for å si det slik. Her kommer det, 2 hester og en ponnie, 2 hunder, 3 katter og 2 rotter. Så har du Anne-katrine, kåre og barna Walter og Karl. Det kommer bilder av dem i ett senere innlegg. Skal purre på noen bilder av kattene og kanskje jeg kan får bilder av rottene også så får dere se dem og :)





Er en del bilder så jeg må dele det opp... kan jo begynne med å vise bilder av hestene jeg red... så får vi se hva mere vi får plass til....







Når jeg ankom på tirsdag, hadde jeg kanpt landa før det bar ut på tur med elvira. De som kan hest og de fleste andre vil se at elvira er en fjording og hu er en jentehest, dvs en merr. Nei jeg er ikke uhøfflig men jenterhester kalles merr. Og denne damen var snill mot sin rytter og tro mot sin rase, hu var litt treg, til det ble masse fart. Vi red til klatrebakken nr 1. Dette er meg på elvira..ute på tur.




Og dette er leiv vidar, han fikk det navnet fordi anne-katrine reddet han fra slakteren da eier ikke var fornøyd med ham... En hest med en utrolig vakker sjel. Han er super omtenksom og gjør det han kan for å ivarteta ryttern sin. Anne-katrine har en ganske bra sans for humor, noen kan vel synes det er groteskt å kalle en hest for ett pølsemerke men hvis dere går inn på bloggen til anne-katrine vil dere skjønne mere. Dama er sprø som få, ett kjempe hjerte og jeg bare digger den dama :)
Ps leiv vidar er en varm blodstraver.







Dette er høvdingen i flokken. Trygve traver. Han er en kald blodstraver, og minner om en døla hest. Kratig bygd og med hov sjegg. Hvis dere ser godt på bildene vil dere se at det er to forskjellige hester. Vet at ikke alle som leser bloggen min er så godt kjent med hester å slikt. Dette er fra klater bakke nr 1. Jeg red trygve også, en hest som IKKE er så tung og treg som man skulle tru at en kaldblods ville være. Det er mere tvert i mot, han har massevis av fart og han har løpt trav løp, og de som kan litt om hest vil skjønne hva jeg mener med at han la seg på bittet og økte farten. Da var jeg glad jeg hadde trening med å gå med to rottiser...for det ble tungt altså! Trygve er en knall fin hest som virkelig er en høvding :)





Og her har vi lille rampen, ponnien indian som gjorde sine kromspring som å løpe rett foran meg og elvira, finne ut at han løp først, helt av seg alene uten onkel trygve og brå stopper foran meg og elvira slik at elvira må kaste seg unna for å ikke krasje, var veldig glad det gikk i rolig trav når indian gjorde det stundtet der du, fpr det var å snu på femøringen....glad jeg greide å holde meg på ryggen til elvira.




Dette er ett litt dårlig bilde av indian, det kommer bedre bilder av han på neste innlegg tenker jeg. Som dere ser så løper indian løs, han er løs hest, ponni for han er såpass ung at han ikke er ridd inn enda, han er 2 år hvis jeg ikke husker feil.






Vi hadde mange fine turer, var også å kjørte tur med leiv vidar, desverre ingen bilder av det, vi var altfor opptatt med å være ute å farte til at vi huska kamerea og det å ta bilder. Jeg kan trygt si at mine rumpe muskler og andre muskler i den regionen fikk kjørt seg. Var veldig støl og sår. Og fikk gitt mitt hygelige vertskap en god latter da jeg etter 3 dager på hesteryggen hadde problemer med å komme meg opp av sofan å sånn ;9.






Får av en eller annen grunn ikke lasta ned flere bilder en disse akkurat nå, så jeg måtte legge til dette bilde som det siste i dette innlegget....det ser ut som det er noe feil med kamerea... er ikke det. Hestene dere ser er indian og leiv vidar. Det dere ser på bildet er energier. Anne-katrine sa hva det var men det har jeg desverre glemt igjen.. Er en stund siden påsken nå. Her er ett bedre bilde av indian også. Løs hesten og ponni rampen..han var i allefall det til han ble kastert.
Nå er det på tide å ta kvelden her.. fortsetelse følger :)

Ingen kommentarer: