Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



torsdag 14. mai 2009

"endelig" sportrening igjen......

Ja, med godt mot og glede over å ha bilen på veien igjen, satte jeg kursen mot stedet vi trener slike ting som spor. Lex er en hund som har altfor stor fart i sporet så jeg tenkte at jeg skulle prøve godbit spor som flere ha anbefalt og jeg har droppa det fordi lex er sugen på gobiter også. Men jeg tenkte at de burde jo gå bra. For jeg har jo stadig blitt fortalt at det er jo bare å....... De som sa det til meg kan få gå spor med lex SJØL....!

Det var bånspiker fra første godbit og før jeg hadde fått satt beina i bråbrems var vi 3 meter inn i sporet og masse godbiter var hoppa over. Lex er så HEIT i sporet at det ikke er sjangs å få roan. Så neste gang noen påstår ovenfor meg at godbit spor roer hunde skal de få gå det sporet med lex selv. Ja jeg er sint, er så , møklei av ordet ..DET ER BARE Å...holde igjen...er ikke det, er bare å gå gobit spor så roer han seg. Sorry, fikk støtte av de jeg trener sammen med at det er IKKE bare med lex. Beklager å si det for jeg hadde virklig håpa at godbit spor som "alle" skryter av, skulle hjelpe meg med å få en hund jeg kan gå spor med. Desverre så ser det ikke ut til å bli slik.

Og den neste som forteller meg hva jeg skal gjøre med hunden min uten å se ham, meg sammen i sporet....eller sier det er bare å..... tips motas ikke og tlf blir lagt på. De tipsene tar jeg ikke seriøst.

Har ingen problemer med å innrømme at jeg ikke er flink nok som for lex til å roe seg, og jeg tror desverre kun de som er langt over 100 kg har muligheten til å holde han igjen. Jada, jeg kan selge meg selv som pinnekjøtt, og er nok ikke den sterkeste i verden, men de fleste vil har problemer med å holde igjen lex.

Det som gjør meg litt lei meg, er at lex har ett unik talent for spor, men det er ingen som tydligvis kan hjelpe meg. Blir det en reprise? Man ber om hjelp, men når de tipsene man får ikke funker så gidder ikke folk? Hvis det er tilfelle...så vær heller ærlige å si sannheten og det er at dere ikke kan hjelpe eller vil hjelpe meg fordi jeg er "sær" så godtar jeg det. Heller det en det er bare å...

Dagens hjerte sukk.... og det ser ut som mangel på egen kunskap og andres, ja tar meg den friheten å si det... til jeg møter en som tar problemet jeg har med lex seriøst og kan hjelpe meg, som ev prøve går spor med lex selv å oppleve hvor hardt han ligger i lina, så legges spor på hylla, og her i norge er det får som trener rundering, iallefall her jeg bor, så dropper jeg bruksen. Utrolig trist, men jeg ser ikke poenget i å trener noe som sørger for at lex og jeg havner i konflikt.

Vil fortsatt dra på treingene med spor gruppa, ev trene felt og annet i stede for å bare trene lydighet.

Nå leger jeg fokus på lydigheten og stiller meg til disposisjon som sporlegger på de i bruksgruppa skulle de ønske det :)

Ha en fin aften...det skal jeg for frustrasjon og sinne er blåst ut , og jeg har tatt en avgjørelse som er rett for meg og lex. Jeg har ikke nok kunskap til å gå spor med en så heit hund. Og frem til jeg finner en som kan hjelpe oss, legges spor på hylla.

Ingen kommentarer: