Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



mandag 2. mars 2009

Egentlig skulle jeg...

Nå skulle ha hvert på vei hjem med for til bikkjene, men det er jeg ikke. Våknet opp til en veldig hvit verden. Verandakassa (den som det skal være blomster i, men hos meg er full av ville blomster) var nesten snø fri når jeg la meg i går... nå har den vel 20 cm med snø på seg. Liker ikke helt det.

Jeg kjøper noen kg med for når jeg først drar. Og det kan godt være måkt og bra kjøre forhold på veien, men får å komme seg opp med bilen her... det er ikke like enkelt. I morra er det spådd opphold så da drar jeg i morra i stede. Har for igjen til i kveld. Så det blir tidlig opp i morra og bikkjene får få frokosten litt seinere en vanlig, men veeeeldig ferkst!

Så i dag så bruker jeg dagen til å handle inn forskjellige poser, slik at bikkjene får det de skal. Gjør alt klart til for deling i morra. Vurderer faktisk å kjøpe 20 kg ekstra i morra slik at jeg ikke går like fort tom... vet bare ikke helt hvordan få plass til 20kg ekstra..... Vel jeg finner ut av det :)

Tror jeg kan glemme å finne leka til caro og lex gitt. Finnern til våren ;)

Fikk en sms, en sms som forteller meg at oslo er en kynisk og iskald by. Og det den sms innholdt er noe jeg veit hender alt for ofte. En av oslosborgere blir utsatt for vold og greier selv å ringe etter hjelp, men får det ikke! Har jobba som vekter og det var stadig at de som var utsatt for vold eller annnen kriminalitet ikke fikk hjelp før en vekter ol har kaldt opp sentralen sin, da fikk ofret hjelp. Det verste tilfellet var noen som derv med hjerte/lungereddning og de ringte flere ganger etter ambulanse...de fikk ingen hjelp. De holdt på i 20 min da en av mine kollegar kommer til unsettning og når min kollega kontakter sin sentral kommer ambulanse på under 2 min!

Jeg blir bare kvalm...oppgitt og er glad for at jeg ikke er av de som fester og drar på byen hver helg.. du spiller rusiskrulet. En ting er om du blir slått ned, i verste fall skutt, nr 2 er uhellet ute er det ikke sikkert du får hjelp... grøss.

Den som ble utsatt for vold i natt, traff takk å lov på ett menneske som brøy seg om og viste med mensklighet og skaffet denne hjelp den skulle fått med engang! Sørget for at vente tiden til hjelpen endelig kom forhåpentligvis ble litt bedre. Bra du var der.

Jeg er heldig som har folk som tenker på meg, sender meg sms å hører hvordan ting går.. så det finnes medmensklighet der ute.... Men tydligvis finnes det ikke så mye av dem i oslo, iallefall ikke fra de som faktisk SKAL hjelpe deg..

Vet ikke helt hvordan jeg skal avslutte dette innlegget, annet en at jeg er takknemlig for at det finnes mennesker der ute som viser med mensklighet og tråkker til når det trenges. Gla dere finnes :)

Ingen kommentarer: